Vzor SLOVENSKEGA GOSPODARSTVA

V Sloveniji smo koncept družbene odgovornosti podjetij v preteklosti poznali predvsem z vidika priložnostnih donacij in sponzorstev, danes pa vse bolj pridobiva na pomenu in postaja nepogrešljiv del vsakodnevnega poslovanja. Družbeno odgovorno podjetje pri svojem poslovanju išče nove načine, kako v povezavi z naravno vpetostjo v okolje postati uspešnejše, nadgraditi kakovost lokalne skupnosti in širše družbe, sočasno pa zadovoljuje interese lastnikov. Slovenska podjetja strmijo k družbeni odgovornosti, kar lahko prepoznamo v številnih dobrodelnih in sponzorskih projektih, ki potekajo tekom leta. Svojo družbeno odgovorno držo kažejo s podporo različnim interesnim skupinam, društvom in posameznikom na humanitarnem, športnem in kulturnem, kakor tudi na znanstvenem področju.

Besedilo: Nežika Čulk in Tjaša Golob

ŠPORT POVEZUJE

Šport povezuje ter zbližuje ljudi in tega se dobro zavedajo tudi v slovenskih podjetjih. Z njihovo podporo slovenski športniki dosegajo vrhunske rezultate. Podjetja kot so Telekom Slovenija, Telemach, Petrol, Mercator in drugi, že leta pomagajo posameznikom in ekipam, pa tudi številnim športnim društvom in športnim prireditvam najrazličnejših disciplin. Skupina Mercator je že več kot desetletje prepoznavna kot generalni sponzor rokometašic Krim Mercator, prav tako že tradicionalno podpirajo Olimpijski komite Slovenije, Nogometno zvezo Slovenije in slovenske smučarske skakalce. Prav tako se k številnim športnim sponzorstvom pridružuje Telekom Slovenija, ki podpira Rokometno zvezo Slovenije, Nogometno zvezo Slovenije, NK Maribor ter mnoge druge. Med družbeno odgovorna zasebna slovenska podjetja sodi tudi MIK Celje, ki svojo predanost športu kaže z 20-letnim sponzorstvom domačemu Rokometnemu klubu Celje Pivovarna Laško, ki je v času sponzorstva MIK Celje, osvojil tudi naziv Evropskega klubskega prvaka ter vsakoletni naslov Državnega klubskega prvaka.

PLEMENITA POMOČ SOCIALNO OGROŽENIM

Slovenija je kljub svoji majhnosti znana po svoji dobrodelnosti, kar se zrcali tudi v podjetjih Lidl Slovenija, Planet Tuš, Elektro energija, Telekom Slovenije in številnim drugim, ki z donacijami humanitarnim organizacijam omogočajo boljše in lepše življenje tistim, ki so pomoči najbolj potrebni. Že 16. leto zapored v podjetju Tuš pripravljajo projekt Pričarajmo nasmeh, v katerem skupaj s svojimi partnerji ter kupci, vsako leto zberejo dovolj sredstev, da lahko, v sodelovanju z Rdečim križem Slovenije, omogočijo 500 otrokom iz socialno ogroženih družin enotedensko letovanje na Debelem Rtiču. Elektro energija že deset let podpira delovanje Rdečih noskov, ki z njihovo podporo omogočajo redne obiske klovnov zdravnikov v Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu RS – Soča. Društvo Rdeči noski je ekipa zdravnikov, katerih poslanstvo je omogočiti obiske bolnišničnih klovnov v vseh bolnišnicah v Sloveniji, kjer si želijo, da bi klovni z ustvarjanjem pozitivnega ozračja v bolnišnični vsakdan prinašali življenjsko energijo ter s tem pozitivno vplivali na bolnikovo bivanje v bolnišnici. Navdihujoč zgled vračanja družbi in pomoči socialno ogroženim pa je največji proizvajalec stavbnega pohištva v Sloveniji, podjetje MIK Celje, ki letos že 14. leto zapored organizira dobrodelni projekt MIKova karavana otroškega smeha, s katero vsako leto omogočijo počitnice na morju 100 otrokom iz socialno ogroženih družin. Z MIKovo karavano otroškega smeha, je tako v zadnjih 13-ih letih letovalo že več kot 1.350 otrok. MIKova karavana otroškega smeha je projekt, ki vsem zaposlenim v MIKu ogromno pomeni in še dodatno osmisli njihovo delo. Omogočiti otrokom počitnice ob morju, večini izmed vključenih otrok celo prvič v njihovem otroštvu, je neprecenljivo. MIKova karavana otroškega smeha pa ni le donacija eni izmed humanitarnih organizacij v Sloveniji, ampak je v celoti samostojen, družbeno odgovoren projekt podjetja MIK Celje. V MIK Celje vse otroke skrbno izberejo v sodelovanju s svetovalnimi službami slovenskih osnovnih šol. Te predlagajo nadarjene, odlične učence, ki prispevajo k rezultatom svoje šole in vzdušju v njej, a jim žal njihovi starši zaradi socialne stiske ne morejo omogočiti počitnic ob morju. Za vseh 100 otrok na letovanju ves počitniški teden skrbi ekipa MIKovih vzgojiteljev, ki v celoti izvajajo razgiban počitniški program, ki vključuje izlete, športne in ustvarjalne aktivnosti ter zabavna druženja. Vse leto od vsakega nakupa MIKovega stavbnega pohištva, podjetje MIK Celje določen odstotek namenja v sklad MIKove karavane otroškega smeha, ki ga še dodatno napolnijo, z zdaj že tradicionalno, dobrodelno kolesarsko turo čez Slovenijo »S srcem na kolo«. To pomlad se bodo zaposleni MIK Celje, njihovi poslovni partnerji in prijatelji rekreativnega kolesarjenja že četrtič zapored odpravili na kolesarsko turo čez Slovenijo. Namen projekta je pridobiti dodatna donacijska sredstva za izvedbo MIKove karavane otroškega smeha, ter ozaveščati o pomenu športa in varnosti kolesarjev na slovenskih cestah. V petih dneh, od 24. do 28. maja 2019 bodo prekolesarili več kot 600 kilometrov, vse od Murske Sobote do Izole.

PODPORA KULTURI IN UMETNOSTI

Kulturna dediščina in umetnost sta darilo, ki smo ga prejeli od naših predhodnikov, zato se slovenska podjetja trudijo ohranjati ter plemenititi izročilo okolja, v katerem poslujejo. S povezovanjem različnih festivalov in kulturnih prireditev slovenska podjetja pomagajo k prepoznavnosti Slovenije. Mnoga slovenska podjetja s svojimi sponzorstvi podpirajo različne festivale in kulturne ustanove, med njimi sta zelo aktivni državni podjetji Petrol in Telekom Slovenije, ki svoja sredstva na področju kulture namenjata Festivalu Ljubljana in Festivalu Lent ter skozi vse leto podpirata tudi izvedbo kulturnih prireditev v Cankarjevem domu, Mestnem gledališču ljubljanskem, Lutkovnem gledališču Ljubljana in v drugih kulturnih ustanovah. Med zasebnimi slovenskimi podjetji pa je MIK Celje zgled in sicer na področju podpore slovenskim in tujim likovnim umetnikom. V svojih galerijah v Ljubljani in Celju so omogočili različnim likovnim umetnikom že več kot 160 razstav. Usmerjeni so tudi k podpori mladim, neuveljavljenim slikarjem, ki so jim že večkrat omogočili prve samostojne razstave. Prav tako je MIK Celje podpornik gledališke umetnosti, z donacijami pomagajo pri uspešnem delovanju enemu bolj prepoznavnih slovenskih amaterskih gledališč, KUD Zarja.

Dodaj odgovor